Gusti Roman

New Media Manager

Augustin Roman

14 Aprilie 2012, 12:41 • Vezi toate opiniile lui Augustin Roman

Cele opt valori ale Generatiei NET

Am citit o carte foarte interesanta: "Crescuti digital", scrisa de Don Tapscott, o paralela intre Generatia TV (cea nascuta in epoca TV-ului si in viata careia tehnologia a intrat treptat) si Generatia Net (cea nascuta in plina digitalizare )

In acest moment, Generatia TV inca detine puterea de cumparare, dar in anii ce vor urma, mai bine zis in viitorul apropiat, stafeta va fi preluata de Generatia Net. Este bine ca noi, cei ce lucram in media, sa intelegem aceasta generatie, care se afla, din multe puncte de vedere, in antiteza cu Generatia TV. Tocmai datorita trecerii de la un mediu de transmisie al informatiei unidirectional la media interactiva.

Dominatia consumului pasiv si unidirectional de media a luat sfirsit! Avem in fata o generatie careia ii place sa impartaseasca informatia! Varietatea li se pare adesea impovaratoare celor din Generatia TV, dar membrii Generatiei NET o adora (ati vazut ce usor trec dintr-un site in altul si pare mai important pentru ei e ce au citit, nu unde!) Dimensiunea si culoarea sint indicii care semnalizeaza importanta unei informatii pe o pagina web. Cresterea intr-un mediu digital i-a echipat pe cei din Generatia NET cu abilitati mentale, precum scanarea si trecerea rapida de la o operatie mentala la alta. 

Iata, in linii mari, cele 8 valori ale Generatiei Net, insa va invit sa cititi cartea (costa 59 lei dar merita)


1) Vor libertate in tot ce fac

Cind Generatia TV a absolvit facultatea, membrii acesteia erau recunoscatori pentru prima slujba pe care au obtinut-o. Generatia TV s-a agatat de ea de parca insasi viata depindea de asta. DAR VREMURILE S-AU SCHIMBAT! Copiii nu vad nici un motiv pentru care s-ar implica mai mult decit e cazul, cel putin nu la primul job. Cei mai buni sint deja la al 5-lea job cind implinesc 27 de ani, iar timpul mediu petrecut la un loc de munca este 2,6 ani! Ei se distreaza in libertate!


2) Adora sa individualizeze, sa personalizeze

In calitate de consumatori, ei vor sa fie “prosumatori” – sa coinventeze produsele si serviciile impreuna cu producatorii. Cei din Generatia TV s-au multumit cu ce au primit si au sperat ca o sa functioneze. Cei din Generatia NET primesc ceva, il personalizeaza si il fac al lor!


3) Ei sint noii examinatori.


4) Ei iau in calcul aspectul integritatii si deschiderii corporatiste cind se decid ce sa cumpere si unde sa lucreze

Pentru Generatia NET, integritatea inseamna in primul rind sa spui adevarul si sa te tii de cuvint! PR-ul si “abureala” nu vor merge pentru aceasta generatie. Integritatea este piatra de temelie a loialitatii fata de brand!


5) Cei din Generatia Net vor ca distractia si joaca sa fie parti componente ale muncii, scolii si vietii lor sociale

Angajatorii se incrunta adesea cind ii observa pe cei din Generatia NET pierzind vremea online la serviciu. Dar de ce e asta mai rau decit ce face Generatia TV – pierdutul timpului la o cafea, o tigara si dozelor de vaicareli impartasite?

6) Ei sint generatia cooperarii si a relationarii

Discutiile in timp real cu o baza de date de contacte globale au facut comunicarea rapida noua regula a Generatiei Net. Intr-o lume in care viteza este caracteristica fluxului de informatie care circula de-a lungul unor vaste retele de oameni, comunicarea cu prietenii, colegii, superiorii are loc mai rapid ca oricind. Si oamenii de marketing si angajatii trebuie sa inteleaga ca cei din Generatia NET se asteapta ca si ceilalti sa comunice la fel de rapid – fiecare mesaj instant ar trebui sa primeasca un raspuns instant!


7) Generatia Net are nevoie de viteza

Lumea de azi este pe "repede inainte": misca-te, misca-te rapid, misca-te acum!


8) Ei sint inovatorii

la munca, inovatia inseamna sa respingi ierarhia traditionala de tip militaresc si sa concepi noi proceduri de lucru care incurajeaza colaborarea si creativitatea


Ca sa rezum, principiile relatiei Media – Generatia NET: Media ar fi bine sa-i livreze INTEGRITATEA brandului, VITEZA in oferirea informatiei si DISTRACTIE, incercind continuu sa COLABOREZI cu consumatorul (prosumatorul)!

Eu am cumparat cartea de la Diverta, dar am vazut-o si la Carturesti! Este voluminoasa, dar se citeste usor si avem multe de retinut din ea.