Gusti Roman

New Media Manager

Augustin Roman

3 Octombrie 2012, 23:20 • Vezi toate opiniile lui Augustin Roman

Suuuper X Factor - cum a fost gindita proiectia digitala

In aprilie, cind am inceput reconstructia echipei Digitale a Antena TV Group, am simtit ambitia din jurul X Factor. Se dorea un suflu nou, profesionist. S-a pus totul la punct cu minutiozitate. Echipa noua de productie, juriu nou, un alt concept de proiectie digitala. Si s-a reusit!

Despre show:

X Factor nu poate fi comparat cu Vocea Romaniei. Este un alt concept. X Factor urmareste mai mult decit vocea celor de pe scena. Povestea si atitudinea concurentilor fac parte din joc. Priviti-l pe Ioan Man (click aici), sau pe pustiul din Ciolpani (click aici), ori pe Laurentiu din Lupeni (click aici) si mai sint multe, multe exemple ... Au ajuns aici pentru ca au si altceva decit voce!

Despre juriu:

In '88, primul meu vinil cumparat a fost Holograf albumul III. Atunci l-am descoperit pe Bittman. La doi ani dupa ce se alaturase trupei. Le-am urmarit multa vreme pasii holografilor. Le stiam versurile, melodiile, cred ca am toate albumele lor. "Banii vorbesc" mi se pare cel mai reusit, dar nu asta conteaza, ci faptul ca Holograf e o trupa de referinta a romanilor, o trupa de muzicieni adevarati.

X Factor a pus din nou reflectorul pe Bittman, ca in concertele de la Costinesti, din vacantele de vara ale studentilor! Este nonconformist si imprevizibil, cu opinie pertinenta si carismatica! Urmariti-l pe Dan Bittman si descoperiti un profesionist adevarat!

Delia parca s-a nascut pentru muzica. A absolvit liceul de muzica Dinu Lipati si Conservatorul de muzica din Bucuresti. Observati de cite ori scrie "muzica" in aceste rinduri? Are 30 de ani si este tonica, mereu in forma si cu o frumusete rapitoare. Are o voce de exceptie si o personalitate pe masura, care se oglindeste in interactiunea cu concurentii X Factor.

Cheloo a fost surpriza si, in acelasi timp, cireasa de pe tort. Eu unul am facut ochii mari cind, in biroul de la etajul 9 al lui Sorin Alexandrescu, din turnul Intact Media, se planuia cooptarea rapperului in juriu. Il stiam din albumele Parazitii, pe care cam orice barbat le tine prin torpedoul masinii. Habar n-aveam ca a lucrat ca inginer de sunet si producator muzical inainte sa intre el insusi in scena! Ca jurat X Factor mi se pare fabulos! Opinie, nerv, verb! Se completeaza perfect cu Delia si Dan Bittman.

Despre echipa:

Claudiu Oprea, retineti numele. Head of Production Antena TV Group, retineti functia. De numele sau se leaga ultimul show de succes al Pro-ului: "Master Chef" si multe altele in cei 16 ani de experienta in televiziune. Este un om al detaliilor. Nimic nu este intimplator in productiile lui Claudiu. Urmariti cu atentie showul si observati montajul profesionist, detaliile povestilor, reactia publicului sau a juratilor, modul in care sint construite personajele (aici un exemplu in care exclami WOW). Totul este impins spre perfectiune! Claudiu si echipa sa exact asta sint: profesionisti! Iar amprenta lor se va vedea si mai mult in viitorul apropiat.

Nu este intimplator ca in acest moment gashca protevista apeleaza la postaci pe facebook si siteuri pentru a lovi in munca oamenilor despre care am scris mai sus. Compara mere cu pere si incearca sa murdareasca prin trucuri ieftine produsele acestor profesionisti. Mizerabil!

Despre X Factor in digital:

Aici voi prezenta detaliat. Am incercat sa intelegem showul, ne-am documentat, am purtat discutii cu partenerii din publicitate de anul trecut. Cind am pus cap la cap informatiile, ne-am dat seama ca siteul vechi al X Factor nu era ce ne trebuie. Am hotarit sa stergem totul cu buretele, sa o luam de la 0. Ne trebuia un site care sa puna in valoare continutul, dar si o echipa editoriala foarte buna care sa creioneze povestile.

Era final de luna mai cind xfactor.a1.ro a fost pus online intr-o nou forma. De atunci si pina acum, Catalin Oprisan, redactorul sef al www.a1.ro, Mara Pruna si Alexandra Stancu, doua dintre virfurile ultimei generatii de tineri ziaristi creata de Facultatea de Jurnalism, carora apoi li s-a alaturat Alina Tudor au reusit sa posteze nu mai putin de 244 de stiri X Factor! Impresionant, nu? (multumim echipei de PR a Cristinei Severin, Elena Prodan & Co)

Am trait un moment trist, cind ochii ne priveau neincrezatori, apoi vorbele cadeau ca biciul asupra noastra, desi nu aveam nici o vina. Atunci mi-am zis ca misiunea mea la Digital Antena TV Group se va termina cind nu ma voi mai bucura de lucruri normale. Cum dracu' se facea ca oameni din media sa se uite mirati la mine cind povesteam ca stirile show-ului vor fi in timp real in site si pe mobile ("pai, anul trecut n-ati avut varianta de mobile"), ca sintem atenti la moderare (vaaai, ce se mai injurau anul trecut, la ailalti era curat), ca ne vom indeplini obiectivele (anul trecut ne-ati promis multe si ne-ati oferit ...) !!! ... In fine ...

Au trecut primele doua episoade ale auditiilor si am reusit sa ne ridicam la valoarea showului. Textele sint bine scrise, interactivitatea este la masa noastra atit in site, cit si pe facebook sau twitter (cont gestionat, printre altele, de Bogdan Gherasim).

Un alt lucru important. Am hotarit sa adaugam suflet siteului. I-am atasat o platforma de comunitate la care in nici doua saptamini au aderat peste 1.000 de fani! Actiunile lor primesc puncte dupa un mecanism identic pentru toti si fair, iar aceste puncte le pot schimba in timp in premii super (multumim echipei de marketing Antena TV Group a Cristinei Jura)!

In plus, Robert si super-echipa lui tehnica au pregatit ivm-ul (Intact video managementul) pentru transmisie HD pe online!

Si ca sa nu mai lungesc vorba, pot spune ca acesta este drumul cel nou pentru Digitalul Antena TV Group. Un drum bazat pe calitate, munca si know-how!